Saturday, June 27, 2009

minggu ini...........

hari ini aku sangat,banyak sangat dugaan yang mendatang....
hentahlah bnayak sangat ynag menimpa....

aku masih tak der mood nak  menaip,
so nanti2 je lah

Tuesday, June 23, 2009

Aku hanya itu .....

sakitnya hati bila kita di tipu
bila kepercayan di tukar dengan madu yang beracun
aku sangat sakit hati
rasenya bagai disentak dengan duri yang sangat beracun
seperti bunga ros yang berduri
nampak cantik tapi penuh dengan duri yang pasti melukakan tangan yang memegang
ade seorang mengatakan menggengan orang yang tersayang
baik seperti menggengam pasir jagn di pegang nagn erat kerna pasti jatuh jua
tapi walupun aku buat begitu
ia tetep jatuh

aku sangat sakit hati
aku tak, mahu mengingatkan nya
tapi tiap kali tu jua ia menyusup kedalam otak aku
aku geram aku tak mahu
jadi begini
orang yang aku sayang telah mengkianati perjanjiann
susah sekali untuk aku mengubat hati yanag luka

tiap kali ku cuba untuk menyaingi nya hati ku sakit sangat
klerna semua janji adealh palsu
belaka
dia berkoraban katenya tapi aku juga berkorbabn
dai inagt aku ni lelaki yang dayus kuntuk di permaiankan perasaamn
kau sekarngf begitu sukar ubntk mempercayai wanita
kau rase semua hanya sandiwara belaka

aku sakit memikirkan
aku mohon pertolongan tuhan untuk mengubat hati yang sakit
kerna ku tahu Dialah pengubat yang terbaik dalam diriku ni

tiap kali ku pandang wajahnya hatiku sakit
tapi aku tau itu tidak berguna
aku hanya seorang manusia yang hanya ingin kan
kasih sayang seorang sahabat
tapi aku tak layak untuk mendaptkannya
emak dan abah jua lah ynag patut kku mohon mampun
aku banyak membuat dosa kepadanya


ya Allah batulah hambamu yang ingin hidup dengan tenang ........

Thursday, June 11, 2009

HIDUP.....

tiap kali ku melihat waktu
aku terpikir kemana ku guna usiaku
banyakah kebajikan telah aku buat
atau keburukan yang banyak yang aku lakukan 

kadang-kadang aku takut sangat-sangat
untuk menghadapi dunia
mencari rezeki sudah pasti 
tapi adkah aku berjayaage 
di sana nanti baru kita tahu yang mana 
batu dan yang mane permata

bila aku memikirkan nya hendak sahaja
aku kembali pada zaman budaku
tak payah untuk ku memikirkan hidup
main dan terus main

tapi itulah hidup yang berlaku secara metamorphosis
dari satu stage ke stage yang lain
hurm aku mesti terus kedepan 
undur berpantang sekali

ya Allah hambamu ini lemah bentulah 


luahan hati 
Tuah pengembara 

Monday, June 8, 2009

janji melayu

hari ni nak cerita pasal janji
pe tu janji 
adakah ia hanya kata2 biasa yang keluar daripada mulut
tidak!!!!!!
jawapan yang pasti  huhuhuhuu
100% betul
janji adlah bila hati dan perasaan mengatakan dia boleh
melaksanakn sesuatu
kalo dia tak dapat menjalankan janji itu
itu di panggil mungkir janji
dalam alam melayu ini amat di titik beratkan 
tapi kadang 2 kita dimomokan dengan perkataan "janji melayu"
maksudnya orang melayu ni hanya pandai menabur janji 
dan tak penah melaksanankan
tulisan ini bukan untuk memalukan orang melayu
tapi itulah realiti
sekarang
bila janji kul 10 pago datag kul 11 pagi 
fuh sakit tu menuggu
nape kita  tak ikut teladan orang jepun yang datang awal 
tak malu kah kita dengan bangsa yang penah 
mnjajah kita dapat maju dalam masa 
sekejap je
sedangkan negaranya di hentam bom atom
hiroshims dan nagasaki
tuah pun pelik
kita akan buat dek je....
benda macam ni
tapi bab2 ngutuk dan mneyalahkan orang 
no 1
FIKIRKAN KAN LAH...
sekadar meluahkan perasaan 
-Tuah Pengembara

GAMBAR

kali nak tunjuk gambar pemandagan je
hehehe macam best
ni gambar ikan yu
ni gambar ikan nagh buat mesyuart huhuh
ha ni lagi satu kumpulan mesyuarat
nanti kita bakar ikan pari ni nak!!!!

Sunday, June 7, 2009

cita-cita

salam
sape nak tahu dulu cite2 kau nak jadi pe??
huhu sbenarnya aku nak jadi seorang saintis
bukan pe tiap kali aku buku buku n tnet
yang mempunyai dokumentari pasal tokoh 2 dalam nidang sains
timbul rase nak capai dalam bidang ni....
tak kisahlah orang tu dari timur atau barat
tak kisahlah orang tu islam atau tak
aku amat suka tengok kejayaan mereka
dalam benak aku terpikir aku
macam mane mereka boleh berjaya sampai ketahap sebegitu
ade yang boleh menggapai sehingga ke hadiah Nobel
fuyooooooo
mereka jugak manusia seperti aku
tapi mereka telah buktikan mereka berjaya

walupun kini aku bukan lagi pelajar sains
tapi kau harap satu hari nanti
aku nak pegang segengam ijazah
aku nak satu hari nanti nama aku lak
yang terpampang
aku kena rajin untuk mencapai
wawasan tu
sekarang baru aku sedar
bahawa ilmu tu penting

betul lah kate orang
ilmu boleh mengubah kehidupan seseorang tu
aku mesti berusaha
dan banyak kan
berdoa semoga tuhan permudahkan
aku untuk mencapai cita2 ku....

Thursday, June 4, 2009

Hari di UTM

hariku di utm kali ini,adelah untuk berbakti pada kolejku....hari ni aku membantu sedikit dalam SUKAM,walaupun aku ni tak berapa pandai dalam urusan pentadbiran aku belajarlah pe yang patut dan i just bantu pe yang pandai..kalo orang tanye nape tak balik rumah or habiskan mase kat umah,ak akn menjawab dengan mudah

tak nak menyusahkan mak dan abahku.....diorang pun paham perangai aku,daripadaku makan minum tidur,baik aku tolong pe yang patut kat sini hahaha,mungkin orang akan ingat aku ni selfish or whatever,tapi itu adelah aku so .

takde orang boleh pertikaikan ...no way men..this is my life so i control it.....yang penting aku sntiasa ingat kat perent aku....hurmm pe lagi yang ank aku bebel kan ek....

pasal keja meang banyak nak kena buat lagi ....kecian kat sini yang de...5 orang je,yang lain mane weh???

takpelah lagipun diorang duk jauh .......aku no hal je...pe yang aku mampu aku tolong ...lagipun aku takde kenderaan ....ni pun numpang kawan huhuhuhuhu

sudah dah merepak aku malam- malam ni....

k lah malam semua nite....

coretan 5 Jun 2009...

Wednesday, June 3, 2009

hurm

hari ini seperti hari yang lain
takde benda y7ang special yang berlaku
nilah bila takde kerja entry pun dah merepak
haha

result dah kuar dah n bolehlah alhamdulilah semuanya a.
ye ke
hahaha aku pun tak tahu main taip je atas ni hahaha