Monday, June 8, 2009

janji melayu

hari ni nak cerita pasal janji
pe tu janji 
adakah ia hanya kata2 biasa yang keluar daripada mulut
tidak!!!!!!
jawapan yang pasti  huhuhuhuu
100% betul
janji adlah bila hati dan perasaan mengatakan dia boleh
melaksanakn sesuatu
kalo dia tak dapat menjalankan janji itu
itu di panggil mungkir janji
dalam alam melayu ini amat di titik beratkan 
tapi kadang 2 kita dimomokan dengan perkataan "janji melayu"
maksudnya orang melayu ni hanya pandai menabur janji 
dan tak penah melaksanankan
tulisan ini bukan untuk memalukan orang melayu
tapi itulah realiti
sekarang
bila janji kul 10 pago datag kul 11 pagi 
fuh sakit tu menuggu
nape kita  tak ikut teladan orang jepun yang datang awal 
tak malu kah kita dengan bangsa yang penah 
mnjajah kita dapat maju dalam masa 
sekejap je
sedangkan negaranya di hentam bom atom
hiroshims dan nagasaki
tuah pun pelik
kita akan buat dek je....
benda macam ni
tapi bab2 ngutuk dan mneyalahkan orang 
no 1
FIKIRKAN KAN LAH...
sekadar meluahkan perasaan 
-Tuah Pengembara

1 comment:

Syafie Al-Insafi said...

Tahniah...

Menggunakan medium blog sebagai landasan untuk meluahkan apa yang terpendam di jiwa...

Teruskan usaha murni anda...