Sunday, June 7, 2009

cita-cita

salam
sape nak tahu dulu cite2 kau nak jadi pe??
huhu sbenarnya aku nak jadi seorang saintis
bukan pe tiap kali aku buku buku n tnet
yang mempunyai dokumentari pasal tokoh 2 dalam nidang sains
timbul rase nak capai dalam bidang ni....
tak kisahlah orang tu dari timur atau barat
tak kisahlah orang tu islam atau tak
aku amat suka tengok kejayaan mereka
dalam benak aku terpikir aku
macam mane mereka boleh berjaya sampai ketahap sebegitu
ade yang boleh menggapai sehingga ke hadiah Nobel
fuyooooooo
mereka jugak manusia seperti aku
tapi mereka telah buktikan mereka berjaya

walupun kini aku bukan lagi pelajar sains
tapi kau harap satu hari nanti
aku nak pegang segengam ijazah
aku nak satu hari nanti nama aku lak
yang terpampang
aku kena rajin untuk mencapai
wawasan tu
sekarang baru aku sedar
bahawa ilmu tu penting

betul lah kate orang
ilmu boleh mengubah kehidupan seseorang tu
aku mesti berusaha
dan banyak kan
berdoa semoga tuhan permudahkan
aku untuk mencapai cita2 ku....

No comments: