Saturday, March 26, 2011

Hikayat Merong MahawangsA

Ni nak khabaq mai ni....
ari tu Tuah ada G tengok satu Filem melayu....
Orang Kata Cerita Tu Best!!!
so nak membuktikan kata-kata tu..Tuah pUn Pegi Ke Wayang....
nak Tunggu SYOK.org pun lambat kan....


ternyata filem itu memberi dimensi baru dalam arena perfileman tanah air...
hasil kreativiti....anak tempatan menempatkan filem ini..dalam cerita yang boleh dikira hebatnya ...
dari Tuah....
hasil persebahan Dari KRU Studio.....telah menghasilkan satu filem berunsur sejarah.....di mana watak utamanya iaitu Merong ...sebagai pemula susur galuh kerjaan langkasuka...


So for those that like to watch MOvie....
i surely recommended this Movie....


two Thumbs Up!eri


P/s:  Nak Tengok Orang Rom ....pun leh...dah macam cerita Hollywood da...hehe

Earth Hour

Sekali lagi dia Mai!
ni BUkan sebarang Program ..tapi Satu program untuk meyelamatkan Bumi kita yang semakin terdesak ....
pada mulanya aku nak sangat Pergi Ke JB untuk bersama rakyat johor lain menyambut Earth Hour...

Camna nak Particapate?
senanag ja ....tutup semua lampu satu jam jer...

Mudahkan ..as easy like that..so ??

Mesti di benak pembaca sekalian , yang ramai yang pergi tu, sebenar untuk suka-suka sahaja kan?
tapi yang penting Yiah mempunyai kesedaran untuk membuat satu perubhan....

nak tahu tak sebab apa banyak program mengenai alam sekitar tak dapat sambutan?
jawapan yang sangat mudah dari mulut tuah dan dapt tuah taip di sini....dengan Mudah

SIKAP!!!

Senang tak Tuah cakap .....sebagai contoh program Kitar Semula..tu..kita lihat memang ada banyak tong-tong yang di sediakan..tapi persolannya
1.  berapa ramai yang pergi dan letak dalam tong kitar semula?
2. Kenal tak mereka pasal tong Kitar semula
3. Rajinkan mereka untuk mereka mengasingkan sampah yang sedia tak urus
semua persoalan itu bergantung pada sikap jika sikap mereka boleh di ubah, mereka akan berubah!
Tuah Kasi Jaminan ....

Hari Terbuka UNiversiti Sempena KOnvokesyen Ke 46

Sebenarnya aku nak bercerita tentang benda lain selain konvokesyen huhu.....
Aku di tugaskan menjaga booth bagi Falkulti Alam BIna..bahagian Explore race GPS.....
Alah ..kerjanya sebenarnya senang saja ..sebab aku masukkan data dan bagi diorang cari koordinat yang telah ditentukan.....
Senang kan ?
so BErmulah kerja tu....dAri PAgi hingga KE pEtang .....tapi bagi aku yang penting adalah mendapat pengalam an dan dapat pegang GPS....lagipun aku berminat dengan benda teknologi ni....heheh
ndan sebagai tambahan...aku teringatkan buku yang aku baca...Scavenger...tulisan David Morrell.
Dalam tu diorang tengah explorace tapi lagi advance diorang pakai GPS gak ..dan sebagai tambahan diorang kene cepat mengahabiskan explorace..sebelum nyawa mereka melayang oleh pembunuh yang Psiko...

Friday, March 4, 2011