Tuesday, August 31, 2010

memang payah kita hendak memahami hati manusia......
kata orang otak sangat kompleks.....
tapi yang lagi kompleks adalah perasaan yang ada....dalam hati setiap manusia....
dalam perasaan tu ada nafsu pulak tu ......

kadang kala kita melakukan kesilapan yang sama setiap masa......
dan tiap kali tu lah kita akan insaf.......
perasaan takut melakukan kesalahan hanya datang sekejap...
kalo tak diigtkan kita akan melakukan kesilapan. lagi........

kalo kita merajuk atau orang kata kita ni feeling lebih ....
tapi hakikatnya.....hati orang tu...terasa dengan kesilapan yang kita lakukan.....
kenkadang bukan tujunan ornag tu nak terasa,,,tapi kita kena paham conditon orang tu....
bukan maian terjah....jer......

kenkadang hati ni berasa gembira padahal tak de benda nak di gembirakan....
haaaa......tu lagi kompleks....takan nak cakp orang tu gila pula....

kenkadang hati ni sedih bila tegok orang sedih...so benda ni berjangkit tu....
kesimpulannya perasaan ni  boleh berjangkit........

so fikirkanlah ......

Thursday, August 26, 2010

Hamba yang bersyukur

Mencari kesempurnaan...itulah yang di cari oleh setiap manusia tak-kira lelaki mahupun perempua.sejak azali lagi bila kita keluar dari rahim ibu....kita inginkan sesuatu. sedangkan kita sedar kita adalah ciptaaNya yang sempurna. Kalo yang cacat itu bukanlah sesutu yang buruk. It just cubaan Maha pencipta.
kita yang hidup ini banyakkan lah bersyukur dengan nikmat yang di berikan.

seperti Firman Allah dalam surah An-Nahl 18
"dan jika menghitung nikmat Allah , maka kamu tidak dapat menghitungnya"

so kita ni ....kena bersyukur dengan segala nikmatnya....dan yang paling berharga pada pendapat tuah adalah nikmat nyawa....tanpanya....hrm tak guna....kan??kan??

 Ya Allah aku bersyukur di atas limpahan nikmatMu
Janganlah jadikan aku hambaMu yang tidak mengenang nikmatMu
tapi jadikanlah aku sebagai hamba yang sentiasa bersyukur kepadaMu

Wednesday, August 25, 2010

senarai Brand sosej yang tidak halal

Salam.. Important info to share..
Subject: [MalaysiansQatar]
Fw: Senarai brand sosej yg tidak halal Pejabat Menteri, JPM
Tel: 03-8872 5445 Faks: 03-8888 3768

Berikut adalah senarai brand sosej yg tidak halal. 6 jenama sosej yang telah dikenalpasti dicampur usus babi adalah
  1. Gourmessa
  2. Muller's Haus
  3. Dew Fresh
  4.  Puter
  5.  Miami Butcher House
  6.  Maspac

Pengilang yang mengeluarkan produk sosej yang menggunakan usus babi dan memasarkan di pasaran tempatan adalah;
  1.  Deluxe Food Services Sdn Bhd di Shah Alam (Gourmessa)
  2.  German Delicatessen - Subang (Muller's Haus dan Dew Fresh)
  3. Puteri Pan Pacific (Puteri)
  4. MiamiButcher House - Batu Feringgi (MiamiButcher House)
  5. Omcorp Sdn Bhd - Bukit Angkat Kajang (Dew Fresh)
  6.  Pacific Refgerating Sdn Bhd (Maspac)

Projek Koordinator PPIM, Noor Nirwandy Mat Noordin berkata, di antara hotel dan restoran yang disyaki menyajikan dan menjual sosej menggunakan usus babi adalah
  1. Palace of Golden Horses
  2. Coffee Bean Tea Leaf
  3. Hotel Equatorial
  4. Ikea Cafe
  5. Muller Sausage.
Sila sebarkan pada rakan2 islam yg lain.

Monday, August 16, 2010

Perjalanan Roh.....Satu renungan,.......

semasa aku melayari tnet.aku bertemu dengan satu post yang menarik so aku nak kongsi kan bersama kalian..tima kasih kat saudara hanif.....semoga perkongsian ilmu mendapat pahala insayallah..

Semua roh berkumpul di Luh Mahfuz memohon kepada Allah S.W.T untuk kembali ke bumi. Ada roh yang dibenarkan pulang ke bumi dan ada yang tidak dibenarkan.Roh yang dibenarkan pulang adalah kerana amalan baik mereka semasa hayat mereka ataupun ada penjamin-penjamin yang mendoakan mereka. Manakala roh-roh yang tidak dibenarkan pulang disebabkan kesalahn mereka semasa hayat mereka akan terus di penjara di Luh Mahfuz.

Apabila roh dibenarkan pulang, perkara pertama yang mereka lakukan adalah pergi ke tanah perkuburan untuk melihat jasad mereka. Kemudian mereka akan pergi ke rumah anak2 mereka, orang yang mendapat harta pusaka mereka dan ke rumah orang yang mendoakan mereka dengan harapan orang yang mereka lawati itu memberi hadiah untuk bekalan mereka.Perkara ini akan berlarutan sehinggala tibanya Hari Raya Aidilfitri. Pada saat ini mereka akan mengucapkan selamat tinggal kepada jasad dan pulang semula ke Luh Mahfuz dengan bekalan yang diberikan oleh mereka2 yang masih hidup.

Oleh itu wahai sahabatku, jangan biarkan orang-orang yang kita sayang, yang mengadap Allah terlebih dulu daripada kita sepi tanpa doa dan sedekah daripada kita. Sesungguhnya apabila mati seseorang anak adam itu, terputus la semua hal kecuali 3 perkara iaitu doa anak2 yang soleh, ilmu yang bermanfaat dan sedekah amal jariah.

Monday, August 9, 2010

1000 Maksud 1 Gambar


Bebudak akcited nak bergambar

serius...seirius..aiseh zul tak jadi lah hehe

Org cibuk....

Ni menara jam

kan betul aku cakap dia ni suka bergambar

ko belek pa zul....ish ko aku igt ko belek duit

lompat tinggix2

peace aja ker??

lanun laut...ambik ijazah
sedapnya roti ...
ayunya..ahks


tahan gelak ker cik kak

my Friend......

posing...pa lagi

nak juga bergambar

Senyum :>

nak masuk mersing ....


yeah mama grandama.....

megat cool...cikit lagi...ok cantik!

comelnya akak ni sorang tidur

matahari nak terbenam

SALEEM - TINGGAL KENANGAN

BAIK BAIK SAYANG-WALI BAND (PURWANTORO WONOGIRI)

Saturday, August 7, 2010

semenjak 4 menjak ni ...hati aku ni kalut ja,,tak tahulah kenapa...hurm tekanan kut...hati ni kalo tak jag abetul boleh rosak ,,,,bunyi macam robot lah pula....tapi tu lah mausia...
kena pertingkat amal tuk berbiki hati ni.....
kalo tak jagan harap nak baiki....

sekadara luahan dari hati....
P/s :sebenarnya nak luah banyak lagi ...rasanya tidak sesuai untuk di keluarkan dalam blog ni....

Tuesday, August 3, 2010

Juah perjalanan luas pemandangan

Jauh dari sudut hati ini...kekosongan yang melanda diri ....
mungkin ada hikmah di sebalik kekosongan ini....
kekosongan ini mungkin terisi bila sudah tiba masanya untu terisi....
kelak pasti ada yang mengisinya...

haha petang-petang gini best jugak ayat jiwang(taklah jiwang sangat)
pa yang da dalam hati ni..nak jadi macam A Samad Said tu takdalah ...just suka-suka.....
malam ni pun agak sibuk gak sebab ada meeting mana taknya dah 4 hari kat mersing ....
mungkin blog akn datang aku msukan gambar yang aku ambik time kat sana..
gambar aku ??
mcam biasalah ..aku tak suka bergambar tapi ambik gambar aku suka....hehe...
k lah  chow sin chow