[Review Buku] - Antara Karya Triller Melayu pasti orang Malaysia tahu


 Asalamualaikum pembaca sekalian,

Sekali lagi bersiaran, memang kali ini target untuk menulis setiap hari, bukan apa sekadar untuk melatih diri ini mengarang, setelah lama tidak menulis. Sejak berkeluarga ni, memang jarang sekali untuk aku menulis. Kebajetan masa adalah salah satu faktornya, so sekarang dengan iltizam dan keyakinan aku cuba untuk menulis kembali. Maafkan aku sekiranya lengok bahasa masih kaku. Terasa juga kekangan idea bila nak menulis ini. 

Oklah, terus ke topik utama

Aku nak cerita suatu karya dari salah seorang penulis thriller no1 di Malaysia, dengan izinNya, maka terhasilah  karya seperti siri Tombiruo dan Siri Laksamana Sunan. Siapa lagi kalau bukan Ramlee Awang Murshid. Seorang karyawan yang bagi aku terletak pada tahap yang tersendiri. Namanya takperlu diperkenalkan, sebut sahaja dan kebanyakkan daripada anda semua tahu siapa beliau. Salah satu novelnya Tombiruo (Buku Siri Pertama) telah diadaptasikan ke layar perak (dan aku sempat tengok.... 4/5 bintang aku kasi beb..berbaloi duit aku kuarkan g panggungwayang....haha..lagipun aku memang payah nak tengok wayang cerita melayu,,kerana selalu kecewa dengan plot cerita)

P/S - Satu bintang hilang disebabkan aku tak puas nak tengok lagi.Ha2

Malah buku pertama yang aku baca adalah Tombirou: Semangat hutan sejak itu sehabis baik aku mengikuti penulisan beliau. Bila ada ura-ura filem hendak dilakukan, aku memang excited. Dipendekkan cerita sejak aku berkahwin, memang tak sempat nak baca buku baru beliau dari tahun 2018 sehinggalah kini..semalam bila aku ternampak dalam playbook google aku novel terbaru dia, so terus cari berapa banyak aku terlepas baca; so inilah hasilnya.

P/s - Tiap tahun pasti ade novel baru. Style penulis luar negara ada ja novel dikeluarkan. (Seperti Watak Jack Reacher oleh Lee Child)

1. Legasi Tombiruo (2017)

36638986. sy475  
 
2. Anding Ayangan 2 (2018)

43202899. sy475 
 
3.Kasyaf Ain (2018)
 43243857. sx318
 
4. Mitos (2019)
45443122. sy475
 
5. Saifudin Jalis : Meraga Sukma (2019)52723427. sx318 sy475  
 
 
Nah ambik ko...5 buah buku aku sudah terlepas baca...omaiiiiii..banyak sungguh aku terlepas baca. 
 
Nak tak nak ...terpaksalah aku track semua buku ni kat kedai buku ataupun kalau aku malas,..aku beli dekat googleplays.. tapi sebenarnya pegang buku & baca lagi syok, berbanding pegang tablet/hp...lagipun aku boleh buat koleksi gitu
  
ok so jomlah cari....haha

Comments

Kalo ada idea untuk aku research dan menulis boleh komen juga disini yer.