kemajuan dan politk part 1

Kemajuan menjadi isu utama yang selalu diperdebatkan di media massa mahupun menjadi topik kajian penyelidikan di intitusi pengajian di seluruh malaysia amnya. Jika dilihat cakap sahaja pembangunan mesti ada pasal kepimpinan. Jika skop ini kepimpinan adalah ahli politik kita yang ada diluar sana.Persoalannya sejauh manakah pembangunan mendatangkan hasil melalui politik. Post kali ini akan berfokuskan kepada kemajuan dan kempimpinan dari prespektif penulis.

Pembangunan yang berlaku banyak melibatkan politik...bukan nak mengata tapi itulah realiti...semakin dekat pilihan raya pelbagai pmbangunan dijanjikab..malah muka pemimpin yg bertanding itu lar yang paling banyak..tapi selapas itu hilang...yang tinggal gmbar poster yang semakin pudar dek mentari..

Tapi nak buat camna...pembangunan nak jalan..pemimpin perlu ada...di Malaysia...kita nampak aman shj..sy bersyukur dengan nikmat itu...tp ada sebahagian kecil yang cuba untuk menggangu gugat keamanan tersebut...itu saya tentang habisan dan perangai itu sgt menjijikan..

Pemimpin perlu larr terbuka dengan teguran dan wajib faham....di Malaysia penduduknya semakin hari bertambah dan terdiri daripada berbilang bangsa..maka jika ada mengeluarkan kata2 kesat..bersabar dan jawablah dengan tenang..cuba kita ambil contoh role model kita rasulullah.cara dia ..rileks shjkan..dan bertindak pada tmpatnya....

Bersambung......

Jika nak dibincangkan banyak lagi nak sy coretkan mengikut prespektif saya...maka sy smbung pada part 2 ...


Jika ada sebarang komen sila tuliskan...dan pada masa yang sama saya akan memperbaikinya..insyallah

Comments