Selamatkan Mesir

Salam ...
Semoga kita sentiasa dirahmati Allah.,,
Tidak lama lagi kita akan mneyambut hari dimana segala amal kita akan dilipat kali gandakan..ramadhan al mubarak..
Dalam kegembiraan itu...nun jauh di timur sama..bumi para anbia sedang berdepan krisis kepimpinan..atas dasar demokrasi,rakyat mengadakan demostaransi untuk menolak kepimpinan Mursi..para media barat mengatakan sebagai arab spring kedua selepas yang pertama berlaku setelah mereka menggulingkan hosni mubarak,diatas kekejaman beliau selama ini. Hukuman penjara seumar hidup masih belum mencukupi atas setiap kesalahan yang beliau telah lakukan.
Berbalik pada morsi, pemimpin yg dipilih atas dasar demokrasi,telah digulingkan sekali lagi...sehingga sekarang keadaan sebenar masih lagi tidak diketahui. Semoga Allah membantu beliau dalam dugaan ini. Penulis berpendirian bahawa dia layak memimpin atas dasar, islam akn dipraktikan sepenuhnya disana. Parti ikwanul muslim yang begerak sejak dahulu lagi,sentiasa menyokong morsi . Beberapa pengajaran perlu diambil :
1. Umat islam wajib bersatu, dan jgn biarkan musuh islam seperti israel dan AS mengambil kesempatan.  Pada waktu sekarang mereka lah yang paling untung melihat islam bergaduh sesama sendiri.
2. Umat islam di Malaysia seharusnya melihat demo bukan jalan terbaik , dan kerajaan perlu mengambil kira pandangan rakyat. Jika mereka adil, semua rakyat akan menyokong.
Semoga Allah menyelamatkan Mesir! Mari doakan supaya islam akan menabg di sana!

Comments