Saturday, February 19, 2011

Pilihan Raya Kampus UTM

Sekali lagi kampus UTM Skudai akan bergegar, tetapi bukan gegaran gempa bumi tetapi gegaran sebahagian mahasiswa yang melaung slogan-slogan mereka, kalo di luar sana kita akan melihat lautan biru, merah dan hijau tetapi di Universiti kita akan melihat 2 gelombang iaitu oren dah merah.

Bagi mahasiswa 2 warna ini sudah tidak asing lagi di kalangan mereka, membawa ideolgi mereka sendiri, mereka akan bertanding di atas nama demokrasi, kita akan melihat sekali lagi mereka melemparkan menifesto yang mereka akan perjuangkan bila di pilih.

Tuah pernah menyertai sebagai calon pada sesi terdahulu tetapi nasib Tuah tak baik, kalah pada akhrnya, tetapi maybe ada hikmah,di sebaliknya. Pada kali ini Tuah menjadi pemerhati dan melihat dari jauh sahaja, tetapi ini tidaklah bermaksud Tuah buat dok no jer, tetapi kali ni Tuah lebih berminat mendengar minesfesto yang di bentang , dan cuba berfikir sama ada "releven" ataupun tidak dengan kedudukan kita dan kuasa kita sebagai mahasiswa.

Tuah melihat minefesto sebagai pemanis dalam rapat umum dan sekdar janji kosng yang di taburkan kerna , Tuah nampak pa yang di katakan tidak langsung nampak.....dalam kegairahan menggantung poster di sana sini, ada juga yang tersinggung kerna privasi mereka di gangu, tetapi itu lah yang di namakan kehidupan dunia, ada ja yang ganggu so individu yang terlibat bawak bersabar jerlah yer....

alang-alang Tuah dah nulis ni, Tuah nak khabarkan kepada pembaca yang tarikh ngundi bagi Universiti Teknologi Malaysia bagi sesi 2011/2012 adalah pada 21 Febuari 2011..so yang duk UTM tu ..turunlah mengundi, dan tunaikan lah kewajipan, dan masa menanda jangan lak ada yang buat undi Rosak !!!!

Tuah Pengembara.

4 comments:

nYza said...

dn y pasti byk krtas bersepah2..hehe..

Saifullah Al-Maslul said...

kt ukm mmg trase bahang die.. cume xbestnye ade suasana fitnah2 sume.. kempen xmcm mahasiswa.. mcm yg btanding ni xde tamadun plak.. insyaALLAH mlm ni tau kputusan.. minx2 pihak yg benar akan menang..

KiN said...

napa xbrtanding lg kali? mane tw rezeki tahun ni.....

Tuah Pengembara said...

Nyza>>> Banyaknya kertas....takapa..di buang ke mana? itu masalahnya..heeeee

Saifullah>> keputusan dah dapat tahu da....macm biasa evo menang majoriti...sebab kali ni eden tak tengok pengistharan so tak tahulah keputusan rasminya camner...

Kin>>.hua hua kalo aku nak masuk aku nak masuk jadi calon PM hahaha....lagi pun aku cibuk di kala ini...