F1-LOTUS-1 Malaysia

kali ini Tuah nak cerita pasal bidang pemotorann di Malaysia.Tuah ni bukan pandai sangat dalam bidang ini. Tapi yang menarik minat Tuah ialah apabila membaca satu artikel dari Utusan Harian berkisar penglibatan Pasukan Malaysia dalam kejohanan berprestij dunia tu F1.Setelah sedekad Malaysia menjadi penganjur dalam perlumbaan F1 dunia. sudah tiba Malaysia keluar sebagai pasukan pelumba. Taniah Tuah ucapkan kepada Malysia.

ini merupakan site bagi Lotus kat sini dia ada cerita pasal aktiviti diorang
siapa nak tengok leh jer.Tuah dah link kan dah


Kereta Lotus Cosworth T127 yang menggunkan enjin Cosworth V8 CA2010 dan kombinasi warna garang iaitu hijau dan Kuning telah menjadikan kereta ini nampak menarik dan di katakan mempunyai kekuatan enjin yang kuat dan terbaik selepas Ferari . sebanyak 2 pelumba telah di beri amanah untuk berlumba iaitu Heikki kovola dan Jarno Trulli.dan Fairuz Fauzy sebagai pemandu uji Mereka semua merupakan pelumba yang berpengalaman dalam arena F1.
Antara pelumba F1 Lotus 1Malaysia

Tak sabar Tuah nak tengok pretasi mereka . Semoga mereka beroleh kemenagan dan yang paling penting dapat habiskan ke garisan penamat. Kita sebagai rakyat Malaysia berilah sokongan kepada mereka
Company Name: 1Malaysia F1 Team Sdn Bhd
Team Name: Lotus F1 Team
Country: Malaysia
Team Principal: Tony Fernandes

Comments