Pengembaraan ke kuala lumpur

Salam pada hari petang isnin aku telah bertolak ke kuala lumpur, untuk melaksanakan tugas bagi membantu tugas kawan-kawan ku yang lain (piee, im,dan fuad) untuk pergi ke duta-duta di malaysia bersama dengan mahasisiwa antarabangsa ..
      Antara yang terlibat adalah nigeria,kagaztan,somalia,pakistan,bangladesh dan juga dari myanmar,,,ini merupakan pengalaman yang paling bermakna bagi aku kerna dapat pergi ke kedutaan dan dapat melihat bagaimana keadaan kedutaan asing di Malaysia. Aku bersama im menemani mahasiswa dari Nigeria, mereka merupkan golongan yang sangat peramah,dan bagi pandanganku seorang yang patriotik..mereka amat banggakan negara mereka,sebelum sampai ke kedutaan mereka riuh menceritakan mengenai negara Nigeria. kau pun teruja mendebgar kisah mereka, nanti bila aku sudah mempunyai wang dan masa akan ku keluar dari malaysia dan mengembara,kesemua tempat ini.

Aku bergambar dengan pelajar  dari bangladesh sambil di temani 
2 orang kawan ku (Piee dan Moon)



       Bila tiba di duta Nigeria kami telah berjumpa pegawai yang berketurunan nigeria jugak untuk membincangkan mengenai pinjaman barang, sempat jugak kami berborak mengenai isu semasa dan yang paling menarik bagi aku ialah pegawai tersebut  open mind. fakta-fakta yang di keluarkan amat menarik sekali. Akhir sekali biarlah gambar menceritakan segalanya.



aku kepenatan dan sedang berehat di surau suria KLCC



Gambar kenagan bersama di hadapan KLCC




Pemandangan di  dari KLCC





sebahagian dari mahasiswa antarabangsa

Comments